Inzercia
V Omnifere pracujú dvaja ľudia – ona a jej manžel, ktorý sa firme venuje po príchode z práce (pokiaľ nepočítame aj ich dve malé deti, ktoré vraj pri ničom nemôžu chýbať). Dohromady robia všetko – od návrhu, výber priadzí, fotenie, tvorbu webu, rokovania s dodávateľmi, administratívu, až po balenie balíčkov a ich odvoz na poštu. „Tak nám to teraz vyhovuje. Je to síce práca asi pre päť ľudí, ale celý proces tak mám pod kontrolou a umožňuje mi to udržať koncept značky presne podľa mojich predstáv,“ vysvetľuje fungovanie firmy jej zakladateľka. Dodáva však, že vývoju nezabránia, preto sa v budúcnosti môže stať, že nejakú posilu do tímu prijmú. Pracuje aj na nových projektoch, takže budúcnosť necháva otvorenú. Konceptuálny prístup, prepracovaný dizajn a dokonalosť v detailoch zaradilo šatky Omnifera do luxusného šatkového segmentu.

Tá, ktorá všetko unesie

Omnifera je latinské adjektívum v ženskom rode, ktoré sa dá voľne preložiť ako „všetko nosiace“, alebo zjednodušene „tá, ktorá všetko nesie“, alebo „tá, ktorá všetko unesie/znesie“.

Myšlienkou výroby vlastných šatiek sa autorka a majiteľka značky Omnifera Jana Kráčmarová začala zaoberať v roku 2013. Viac ako pol roka trval samotný vývoj, takže prvé šatky sa začali predávať v roku 2014. Omnifera sa za krátky čas stala priekopníčkou tzv. high-end nosenia detí v ČR a SR.

Šatky s pointou

Ako architektka je Jana zvyknutá na konceptuálny prístup k veciam, takže sa snaží, aby všetko, čo robí, malo myšlienku, nejaký príbeh. Vzory navrhuje sama, takže sú ovplyvnené tým, čo prežila, čo je pre ňu dôležité, ako vníma svet.

Napríklad slávny vzor Wings of Desire je inšpirovaný filmom Wima Wendersa Nebo nad Berlínom (angl. Wings of Desire). Hlavnými postavami sú anjeli Damiel a Cassiel, podľa ktorých nazvala aj prvé dve šatky. Drsná, neokresaná poézia, ktorá je jej blízka.

Vzor Morava má základ v Janinom rodnom kraji – podkladom je hanácka výšivka. 

Kubista je zase poklonou úžasnej kubistickej architektúre v Čechách, ktorá je vo svetovom meradle úplne ojedinelá. 

Naopak, Inception je abstraktný motív, inšpirovaný japonskou kaligrafiou. Ide o jednoduché ťahy štetcom. Ako hovorí jeho tvorkyňa, krásne na ňom je, že si v ňom každý môže nájsť to svoje. Zo starších šatiek je model Inception001 najúspešnejším.

V jednoduchosti je krása i úspech

Niekedy má ale, podľa svojich slov, potrebu spraviť niečo naozaj jednoduché. Také, za čím sa nič tajomné neskrýva, ale je to jednoducho krásne. Napríklad mráčiky vo vzore Nubes.

Jej želaním je, aby bola Omnifera synonymom pre čistý a súčasný, ale zároveň nadčasový dizajn. Inklinuje k minimalizmu, v architektúre aj v životnom štýle.

No ako dodáva, niekedy potrebuje k rovnováhe, naopak, niečo opulentné, snaží sa byť otvorená.

Sila originality a inovácie

Pred rokom a pol uviedla originálny spôsob stvárnenia vzoru na šatke – Omnifera Quadruplex Design. Využíva šírku šatky na zmenu hustoty motívu. To znamená, že pri jednom leme je motív najhustejší a smerom k druhému redne.

Quadruplex tak umožňuje využitie štyroch rôznych vizáží šatky, niečo ako 4 v 1. Omnifera je pravdepodobne vo svete šatiek úplne prvou značkou, ktorá niečo také priniesla a je to jej poznávacím znamením.

Týka sa to napríklad vzoru Inception a Heart Rock, ďalšie sa pripravujú. Model Heart Rock Eiger North Face patrí k najúspešnejším novším modelom šatiek Omnifera.

Ťavia vlna s hodvábom zhmotňuje luxus

Jana má najradšej vlnu – ťaviu vlnu, kašmír, alpaku alebo merino. Vlnu používa v šatkách často a rada. Veľmi obľúbené sú šatky Omnifera s merinou vlnou a zákazníčky milujú aj zmes vlny, hodvábu a kašmíru. Táto kombinácia ponúka, podľa zakladateľky značky Omnifera, výbornú nosnosť, pružnosť a kašmírovo príjemný dotyk.

Exkluzívna je aj kombinácia ťavej vlny s hodvábom, ktorú Jana Kráčmarová považuje za zhmotnenie luxusného materiálu. Hodváb využíva tiež často, keďže, ako tvrdí, ide o nádherný prírodný materiál existujúci v rôznych textúrach. Na dotyk drsnejší japonský hodváb, tussah hodváb či hladký morušový hodváb.

Prvenstvo s ľadovou bavlnou

Zaujímavé je podľa nej študovať aj rôzne druhy bavĺn – Pima, Supima, egyptská bavlna, ľadová bavlna, ktorú v šatke použili dokonca ako prví na svete.

Za zmienku stojí aj použitie mletej morskej riasy vo viskózovom vlákne. Nebránia sa ničomu dostatočne etickému, ekologickému a primeranému. Jana nie je fanúšik umelých vláken pre malé deti, radšej používa prírodné materiály.

Projekt HELPER

„Vždy som si hovorila, že ak Omnifera začne generovať nejaký zisk, rada podporím osvetu o nosení detí. Vidím, aký obrovský význam pre bábätko má tesný kontakt s matkou a koľko ľudí o tom netuší. Šatka je preto najlepšou pomôckou! Preto hneď, ako sa dalo, s radosťou som sa do toho pustila,“ vysvetľuje Jana.

Tak vznikol projekt HELPER, ktorý umožňuje vybraným organizáciám zakúpiť kvalitnú bavlnenú šatku s know-how Omnifery za dotovanú cenu. Z vlastnej iniciatívy viac ako polovicu šatiek venovali zdarma tým, ktorí to potrebovali najviac. O šatku zdarma však nie je možné požiadať.

Kabelky furoshiki, aj šatky na krk

Výroba doplnkov nie je prioritou značky Omnifera a ako tvrdí Jana, zaoberá sa tým iba v prípade, že jej zostane nejaký čas alebo príde nutkavá myšlienka, ktorú musí realizovať. Vzápätí ale dodáva, že na nutkavé myšlienky je expertka.

Vzory ale tvorí priamo pre šatky na nosenie detí a tie majú určitú šírku, majú svoj určený dizajn, ako majú vyzerať v úväze. Hrozí riziko, že na doplnky sa to nepodarí preniesť, preto veľmi dlho zvažuje, do čoho sa pustí.

V limitovaných množstvách už dávnejšie ponúkajú originálne šatkové kabelky japonského typu furoshiki, ale aj šatky na krk, ktoré nie sú vyrobené z rovnakého materiálu ako šatky na nosenie detí a vzor na ne redizajnovali.

Od jari ponúkajú aj veľké šály so strapcami, vyrobené zo šatiek, prispôsobené i na nosenie v tzv. krátkych úväzoch.

Exkluzivita „limitiek“

Šatky vyrábajú prevažne v limitovaných edíciách. Ide zhruba o 10 – 20 kusov veľmi exkluzívnych butikových šatiek.

Jany sa často ľudia pýtajú, prečo nevyrábajú viac šatiek, keď je o ne taký záujem. Ju ale baví návrh šatiek, vývoj, finalizácia výrobku, a nemá záujem o masovú výrobu.

Koncept značky pod palcom

V Omnifere pracujú dvaja ľudia – ona a jej manžel, ktorý sa firme venuje po príchode z práce (pokiaľ nepočítame aj ich dve malé deti, ktoré vraj pri ničom nemôžu chýbať).

Dohromady robia všetko – od návrhu, výber priadzí, fotenie, tvorbu webu, rokovania s dodávateľmi, administratívu, až po balenie balíčkov a ich odvoz na poštu.

„Tak nám to teraz vyhovuje. Je to síce práca asi pre päť ľudí, ale celý proces tak mám pod kontrolou a umožňuje mi to udržať koncept značky presne podľa mojich predstáv,“ vysvetľuje fungovanie firmy jej zakladateľka.

Dodáva však, že vývoju nezabránia, preto sa v budúcnosti môže stať, že nejakú posilu do tímu prijmú. Pracuje aj na nových projektoch, takže budúcnosť necháva otvorenú.

Vydané 30.7.2020 o 07:45
Diskusia je len pre prihlásených
0 komentárov
    Prihlásenie
    Na túto akciu sa musíte prihlásiť!
    Registrácia
    Zabudli ste heslo ?
    Do nasledujúceho formulára vyplňte e-mailovú adresu, ktorú ste použili pri registrácii. Inštrukcie o tom, ako obnoviť heslo, vám zašleme e-mailom.

    Zaregistrujte sa

    Objavte všetky dôležité informácie, novinky a dobré rady
    z oblasti rodičovstva v tej správnej sieti.
    Kliknite na kategóriu, ktorá vás najlepšie vystihuje:

    Môžete sa zaregistrovať aj bez zaradenia do kategórie tu.

    Plánujeme
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Pokúšame
    sa
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    tehotní
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    rodičia
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Registrácia pre firmy Nestagnujte na zadných stránkach vyhľadávačov, nenechávajte konkurencii svoje obchodné príležitosti. Na portáli DETI.SK Vás Vaša cieľová skupina skutočne nájde. Užívatelia portálu DETI.SK sú reálni klienti, ktorí hľadajú a kupujú všetko potrebné pre deti, rodinu a domácnosť.

    Vyplnením tohto formulára si vytvoríte prístupové konto. Po prihlásení môžete vložiť údaje o Vašej firme, ktoré na našom portáli zverejníme.
    Vaše meno a priezvisko nebude bez Vášho súhlasu zverejnené.
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať malé písmeno, veľké písmeno, aj číslicu.
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Odhlásenie

    Skutočne odhlásiť?

    Áno Nie