Inzercia
Slnko praží čoraz silnejšie a viete, že už čoskoro v plavkách nezatajíte kilá navyše? Ak aj vy chcete schudnúť čo najviac kilogramov v čo najkratšom čase, nemajte veľké oči. Stavte radšej na dosiahnuteľné ciele!

Pomaly ďalej zájdeš...

Pri úprave životosprávy je dôležité dať si reálne ciele, nie také, ktoré by v konečnom dôsledku mohli mať opačný efekt.
„Jedine postupné zmeny môžu byť trvalé. Pokiaľ ide napríklad o úpravu hmotnosti, pri priemernej žene s váhou 80 kilogramov je ideálne chudnutie jeden kilogram týždenne. Ak by váha išla dole rýchlejšie, z tela sa stráca voda a svaly,“ hovorí osobná trénerka a dietologička Zuzana Bohátová.

Správny pomer živín

Zuzana radí zo stravy nevylúčiť žiadnu z troch hlavných živín – cukry, tuky, bielkoviny, ale rozdeliť ich do ideálneho pomeru. „Podľa WHO je zdravý príjem u priemerného človeka v rozmedzí 8 000 až 10 000 kilojoulov, ale, samozrejme, záleží na veku, pohlaví aj energetickom výdaji v priebehu dňa. Podľa všeobecných lekárskych odporúčaní by bielkoviny mali tvoriť 10 až 12 percent celodennej stravy, sacharidy 55 až 60 percent a tuky 26 až 28 percent,“ odporúča Bohátová.
Súhlasí, že tieto čísla nie sú až také jasné.

„Tak teda konkrétnejšie, denne jeden kus ovocia, pol kila zeleniny, k tomu chudé mäso a ryby. Minimalizovať treba jedlá a nápoje s pridaným obsahom cukrov, stužovacích tukov, s vysokým obsahom solí a alkohol,“ vysvetlila trénerka.

Hýbte sa! 3-krát týždenne aspoň 30 minút

Pripomína, že netreba zabúdať na pohyb. „Na začiatok úplne stačí kardio v podobe rýchlej chôdze, behu, bicyklovania a podobne, ideálne je aspoň trikrát do týždňa na tridsať minút. Keď sa chce, hodinku a pol si za týždeň nájde každý, nedá sa vyhovárať na nedostatok času,“ uviedla Bohátová.

Šport už, podľa jej slov, dávno nie je iba estetickou záležitosťou. „Dokáže vylepšiť telesnú kondíciu aj celkový zdravotný stav človeka. Samozrejme, spojený so zdravým stravovaním. Podľa štúdií a aj mojich skúseností viem, že dokáže upraviť diabetes mellitus, kde sa krvný cukor môže dostať na normálne hodnoty. Taktiež má mimoriadne dobrý vplyv na hypertenziu aj iné kardiovaskulárne ochorenia, na rôzne gastrointestinálne ochorenia, oporno-pohybovú sústavu aj spánkové apnoe,“ priblížila Bohátová s tým, že šport zlepšuje aj psychický stav človeka.

Cvičenie musí byť prispôsobené zdravotnému stavu. „Napríklad pri nadváhe sa treba zamerať na spaľovanie kalórií spôsobmi, ktoré čo najmenej zaťažujú kĺby, fajn je cvičenie v bazéne, eliptický trenažér alebo nordic walking. Niektoré zdravotné ťažkosti, ako napríklad bolesť chrbta, sa môžu cvičením zlepšiť, ale odporúčam ho jedine pod dohľadom skúseného trénera, ináč by ste si mohli ublížiť,“ zhrnula Bohátová.

Vydané 20.6.2018 o 12:25
Zdroj: TASR, 6. júna 2018
Diskusia je len pre prihlásených
0 komentárov
    Prihlásenie
    Na túto akciu sa musíte prihlásiť!
    Registrácia
    Zabudli ste heslo ?
    Do nasledujúceho formulára vyplňte e-mailovú adresu, ktorú ste použili pri registrácii. Inštrukcie o tom, ako obnoviť heslo, vám zašleme e-mailom.

    Zaregistrujte sa

    Objavte všetky dôležité informácie, novinky a dobré rady
    z oblasti rodičovstva v tej správnej sieti.
    Kliknite na kategóriu, ktorá vás najlepšie vystihuje:

    Môžete sa zaregistrovať aj bez zaradenia do kategórie tu.

    Plánujeme
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Pokúšame
    sa
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    tehotní
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    rodičia
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Registrácia pre firmy Nestagnujte na zadných stránkach vyhľadávačov, nenechávajte konkurencii svoje obchodné príležitosti. Na portáli DETI.SK Vás Vaša cieľová skupina skutočne nájde. Užívatelia portálu DETI.SK sú reálni klienti, ktorí hľadajú a kupujú všetko potrebné pre deti, rodinu a domácnosť.

    Vyplnením tohto formulára si vytvoríte prístupové konto. Po prihlásení môžete vložiť údaje o Vašej firme, ktoré na našom portáli zverejníme.
    Vaše meno a priezvisko nebude bez Vášho súhlasu zverejnené.
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať malé písmeno, veľké písmeno, aj číslicu.
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Odhlásenie

    Skutočne odhlásiť?

    Áno Nie
    Neodchádzajte,
    vyhrajte!
    paska
    Súťažte s DETI.SK o prísady na varenie a pečenie od Dr. Oetker