Cieľom plesu je položiť základy projektu, ktorý by vytvoril program na podporu inkluzívneho vzdelávania detí so zdravotným znevýhodnením v školách, a pripraviť školské prostredie na vzdelávanie detí s rozmanitým potenciálom. Hlavnou ambíciou je podporiť pozitívnu tvorivú a priateľskú atmosféru v triedach so žiakmi so zdravotným znevýhodnením. Zároveň podporiť školských asistentov, ktorým často chýba podpora a možnosť ďalšieho vzdelávania či vzájomnej výmeny skúseností.
Súčasný vzdelávací systém neumožňuje vytvárať v školách flexibilné vzdelávacie prostredie, ktoré by bez problémov dokázalo absorbovať väčší počet detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v rámci individuálnej integrácie. Často sa vykonáva preventívna selekcia detí s odôvodnením „ochrany“ detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. To vedie spravidla k ich vylúčeniu z bežných škôl a zaradeniu do špeciálnych škôl, alebo sú rodičia nútení ostať s deťmi doma a vzdelávať ich formou individuálneho štúdia. Rodičia, ktorí sa aj napriek nevhodným podmienkam rozhodnú deti so zdravotným znevýhodnením integrovať do bežných škôl a tried, narážajú na nedostatočnú podporu zo strany zriaďovateľov škôl, riaditeľov ale aj zo strany štátu.
Slovensko je pritom v rámci EÚ na 4. mieste v počte detí s diagnostikovanými špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a zároveň spomedzi európskych krajín najviac detí s takýmito potrebami sa u nás vzdeláva v špeciálnych triedach a školách. Zúfalo málo je asistentov učiteľa v materských i základných školách, takmer zanedbateľný počet v školách stredných.
V roku 2016 v bežných materských školách pracovalo 116 asistentov učiteľa, na jedného asistenta tak pripadalo takmer 26 materských škôl. v roku 2016 pripadol na jednu ZŠ úväzok 0,82 asistenta učiteľa, na stredných školách dokonca iba 0,05 na školu. V septembri 2017 školy (základné a stredné) žiadali o 5 095 takýchto asistentov pre 14 852 žiakov. Pridelených im bolo iba 1 732 asistentov, čiže 34 % z potrebného počtu.
Plesom sprevádzala hostí herečka Božidara Turzonovová.
Inkluzívne vzdelávanie je inovatívny prístup v oblasti vzdelávania, ktorý predovšetkým zdôrazňuje právo každého dieťaťa na kvalitné vzdelávanie. UNESCO definuje inkluzívne vzdelávanie ako flexibilný proces s cieľom tvoriť prostredie, v ktorom je možné uspokojiť rôznorodé vzdelávacie potreby každého jedinca bez výnimky. Vďaka podpore žiakov so špecifickými potrebami a prostredníctvom ich plnohodnotnej účasti na vzdelávaní, inkluzívny prístup má predpoklad zvyšovať úspešnosť žiakov so špecifickými potrebami a predchádzať ich dištancovaniu sa od vzdelania.