Inzercia
Potravinársky priemysel na čele s najväčšími konzorciami investuje milióny eur a dolárov do marketingu. Presne cielenou reklamou ovplyvňujú predaj lacného, nezdravého a nekvalitného jedla. A často sú cieľovou skupinou práve deti.

Obete marketingu

Deti sú ľahkým cieľom i obeťou – nevnímajú marketingové nástroje ako manipuláciu, vidia príjemné obrázky a milých ľudí presviedčajúcich ich o úžasnej chuti, či nebodaj benefitoch konzumácie rozmanitých sladkostí, nápojov, fastfoodu a pochutín.

Dokážu si rýchlo zapamätať a spojiť chytľavú pieseň s konkrétnym produktom a neraz vás môžu prekvapiť už len tým, že ho poznajú, napriek vašej snahe o čo najzdravší prístup v stravovaní a výžive vašej rodiny.

Niektoré krajiny postupne sprísňujú regulácie v marketingu a reklame na jedlo zameranej práve na deti a mládež. Deti sú pritom dnes už vystavené všetkým typom a formám reklamy, ktoré existujú. Rodičia o tom často ani netušia.

Naučte ich rozmýšľať

Product placement – teda umiestňovanie výrobkov s marketingovým zámerom – obsahujú jednak obaly samotných výrobkov, TV vysielanie, ale deti sa s nimi stretnú vo všetkých formách digitálneho obsahu. Od videohier, cez webstránky, video kanály či aplikácie na smartfóny atď.

Marketingové oddelenia potravinárskych firiem spolupracujú s psychológmi a vytvárajú stále nové stratégie na oslovovanie svojich budúcich zákazníkov.

Ako teda čeliť týmto dobre premysleným nástrahám, aby sa deti nestali ľahkým cieľom napriek našim snahám viesť ich k zdravšiemu životnému štýlu?

  • Nielen z pohľadu vplyvu reklamy by deti mali mať vyhradený obmedzený čas strávený pred obrazovkou,
  • ideálne je sledovať programy spolu s nimi – môžete tak v rámci digitálnych video kanálov preskočiť reklamu, väčším deťom však aj začať vysvetľovať, ako svet reklamy funguje. Vysvetlite im, že je to niekoho povolanie a jeho úlohou je dosiahnuť, aby sa vďaka jeho reklame niektoré veci lepšie predávali, čo zarobí danej firme viac peňazí.

Deti bude veľmi pravdepodobne toto zistenie spočiatku fascinovať a budú sa snažiť identifikovať reklamu na každom kroku. Vlastne, nebudú mať ťažkú úlohu. Podporte ich v tom, pomôžete im k nadobudnutiu ďalších poznatkov a skúseností.

  • Vysvetľujte im aj to, že nablýskaný svet reklamy nezobrazuje vždy realitu. Vyleštené ovocie padajúce do snehobieleho jogurtu alebo do balíčka s cukríkmi sa od skutočnosti značne líši.
  • Upozornite ich, že obľúbené postavičky z rozprávok sú na obaly produktov, či priamo do produktov umiestnené zámerne, aby pritiahli ich pozornosť.
  • Nebojte sa s nimi na tieto témy diskutovať. Pri spoločnom sledovaní programov ich vyzývajte k vyjadreniu vlastného názoru, opísaniu toho, čo videli, či to zodpovedá skutočnosti, čo si o tom myslia. Polemizujte, diskutujte, nechajte ich premýšľať.
  • Nezabudnite im ísť príkladom. Ak budú deti vidieť, že sa stravujete zdravo, prizvete ich k spoločnému nákupu, budete spoločne premýšľať o tom, ktoré potraviny sú vhodné a ktoré nie, dostanú nielen dobrý základ pre celoživotné stravovanie, ale aj kompetencie ovplyvňujúce mieru ich zodpovednosti a sebadôvery.
Vydané 10.3.2019 o 11:00
Diskusia je len pre prihlásených
0 komentárov
    Prihlásenie
    Na túto akciu sa musíte prihlásiť!
    Registrácia
    Zabudli ste heslo ?
    Do nasledujúceho formulára vyplňte e-mailovú adresu, ktorú ste použili pri registrácii. Inštrukcie o tom, ako obnoviť heslo, vám zašleme e-mailom.

    Zaregistrujte sa

    Objavte všetky dôležité informácie, novinky a dobré rady
    z oblasti rodičovstva v tej správnej sieti.
    Kliknite na kategóriu, ktorá vás najlepšie vystihuje:

    Môžete sa zaregistrovať aj bez zaradenia do kategórie tu.

    Plánujeme
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Pokúšame
    sa
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    tehotní
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    rodičia
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Registrácia pre firmy Nestagnujte na zadných stránkach vyhľadávačov, nenechávajte konkurencii svoje obchodné príležitosti. Na portáli DETI.SK Vás Vaša cieľová skupina skutočne nájde. Užívatelia portálu DETI.SK sú reálni klienti, ktorí hľadajú a kupujú všetko potrebné pre deti, rodinu a domácnosť.

    Vyplnením tohto formulára si vytvoríte prístupové konto. Po prihlásení môžete vložiť údaje o Vašej firme, ktoré na našom portáli zverejníme.
    Vaše meno a priezvisko nebude bez Vášho súhlasu zverejnené.
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať malé písmeno, veľké písmeno, aj číslicu.
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Odhlásenie

    Skutočne odhlásiť?

    Áno Nie
    Neodchádzajte,
    vyhrajte!
    paska
    Súťaž o set kozmetiky z kozieho mlieka Ziaja