Inzercia
Nároky na výživu a kalorický príjem sa zvýšia už v tehotenstve. Pokiaľ svoje dieťatko dojčíte, môžu byť rovnako veľké, alebo ešte väčšie, práve počas dojčenia. Váš organizmus potrebuje na tvorbu mlieka dostatok kvalitnej potravy.

Ako zahnať hlad v priebehu dňa?

Určite radšej zdravo. Pokúste sa nenechať zlákať tými najjednoduchšími riešeniami a prázdnymi kalóriami, vaše telo vám bude vďačné, ostatne, tak ako kedykoľvek predtým, než ste otehotneli a porodili dieťatko.

Neverte mýtom

Cítiť väčší hlad v období dojčenia a najmä v jeho prvých mesiacoch je úplne normálne. Iste ste čítali rôzne tvrdenia, že dojčiace matky nesmú jesť niektoré druhy potravín, kvôli kolikám a bolestiam bruška bábätiek.

Vo veľkej väčšine prípadov nemajú bolesti bruška a koliky vôbec nič spoločné s tým, čo dojčiaca matka skonzumuje. Samozrejme, všetko s mierou. Veľa kofeínu, alkoholu, morských plodov a živočíchov nie je správna cesta.

Chuťovky majte po ruke

  • Ovocie – nakrájajte si vopred misu ovocia, ak je priveľké teplo, dajte ju do chladničky a v priebehu dňa máte chuťovky po ruke. Ideálne sú jablká, banány, plátky ananásu, jahody, maliny, nektárinky, marhule atď.
  • Orechy, gaštany, mandle – sú plné bielkovín a vitamínov (najmä B, C a E), ale aj mnohých minerálnych látok (vápnik, horčík, železo atď.). Výbornou voľbou sú vlašské a pekanové orechy, či lieskové oriešky.
  • Zelenina – na tyčinky nakrájaná mrkva, stopkový zeler, uhorka, rajčina a paprika. Prípadne nakrájajte vopred na menšie kúsky, pokvapkajte kvalitným rastlinným olejom, posypte semienkami (ľanové, slnečnicové, píniové...), a máte hotovú desiatu, ktorá zaženie najväčší dopoludňajší hlad.
  • Sendviče a toasty – pripravíte ich ľahko a rýchlo, stačí kúsok celozrnného chlebíka, alebo bagetky. Na sendviče môžete použiť minimozarellky a cherry rajčinky, pokvapkať olejom, posypať sušenou bazalkou, alebo pridať lístok čerstvej. Toasty zapečte s kúskom tvrdého syra a plátkom kvalitnej šunky, dochuťte podľa vlastnej fantázie.

Pitný režim

Nezabúdajte piť dostatok tekutín, ale dojčenie neznamená, že sa musíte vodou doslova zalievať, vaše nadobličky by tým trpeli.

Výbornou alternatívou k chuťovkám a rýchleho občerstvenia z tuhej stravy je ovocno-zeleninové smoothie. Spravíte ho naraz väčšie množstvo a zasýti vás v priebehu celého doobedia.

Dodáte telu dostatok kalórií, tekutín aj vitamínov a minerálnych látok. Ako základ môžete použiť banán a avokádo, zo zelených potravín je vhodný špenát a rukola, ovocnú zložku si vyberte podľa chuti. Pokojne môžete použiť mrazené ovocie – napríklad jahody, maliny, čučoriedky či ríbezle. Nezabudnite na kvapku kvalitného rastlinného oleja, či rôzne semienka.

Dobrú chuť a na zdravie!

Vydané 1.4.2018 o 17:25
Diskusia je len pre prihlásených
0 komentárov
    Prihlásenie
    Na túto akciu sa musíte prihlásiť!
    Registrácia
    Zabudli ste heslo ?
    Do nasledujúceho formulára vyplňte e-mailovú adresu, ktorú ste použili pri registrácii. Inštrukcie o tom, ako obnoviť heslo, vám zašleme e-mailom.

    Zaregistrujte sa

    Objavte všetky dôležité informácie, novinky a dobré rady
    z oblasti rodičovstva v tej správnej sieti.
    Kliknite na kategóriu, ktorá vás najlepšie vystihuje:

    Môžete sa zaregistrovať aj bez zaradenia do kategórie tu.

    Plánujeme
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Pokúšame
    sa
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    tehotní
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    rodičia
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Registrácia pre firmy Nestagnujte na zadných stránkach vyhľadávačov, nenechávajte konkurencii svoje obchodné príležitosti. Na portáli DETI.SK Vás Vaša cieľová skupina skutočne nájde. Užívatelia portálu DETI.SK sú reálni klienti, ktorí hľadajú a kupujú všetko potrebné pre deti, rodinu a domácnosť.

    Vyplnením tohto formulára si vytvoríte prístupové konto. Po prihlásení môžete vložiť údaje o Vašej firme, ktoré na našom portáli zverejníme.
    Vaše meno a priezvisko nebude bez Vášho súhlasu zverejnené.
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať malé písmeno, veľké písmeno, aj číslicu.
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Odhlásenie

    Skutočne odhlásiť?

    Áno Nie
    Neodchádzajte,
    vyhrajte!
    paska
    Vyhrajte detskú autosedačku Römer KID II od spoločnosti BABENO