Od 12. – 18. februára je v ponuke NTM pestrá paleta možností, aby každý, kto má záujem, mohol veľmi tvorivo vyjadriť svojmu manželskému partnerovi, čím je pre neho jedinečným a vzácnym. Ako každý predchádzajúci ročník, aj NTM 2018 prináša množstvo tipov a praktických spôsobov, ako rozvíjať to pekné a hlboké vo vzťahu tých, ktorí sa rozhodli, že budú spolu znášať dobré aj zlé. Tohtoročná téma akoby sama nabáda rozvíjať rôzne „umelecké“ schopnosti, ktoré majú potenciál vzťah posilňovať.
Témou je totiž slogan: Manželstvo – umenie lásky. Je predsa tak veľa možností, ako si spestriť vzájomné spolužitie a tvoriť spoločne vlastné a jedinečné „umelecké dielo“ v štýle, ktorý presne vyhovuje konkrétnej dvojici.
Kto prišiel s iniciatívou?
Angličan Richard Kane prišiel pred viac ako 20 rokmi s nápadom zmobilizovať bežných aj vplyvných ľudí v Anglicku k tomu, aby zorganizovali niečo malé, alebo aj významnejšie pre manželov vo svojom najbližšom okolí. Pravdepodobne ani netušil, ako sa tento odvážny nápad zmení v masové hnutie, ktoré významným spôsobom ovplyvní pohľad na manželstvo v mnohých krajinách sveta. Zvolil k tomu skvelú stratégiu – rozhodol sa totiž nekritizovať iné modely partnerského spolužitia, ale práve naopak, zamerať sa na to, čo je historicky osvedčené a do každodenného života manželov priniesť kreatívne a motivačné prvky. Dnes, po dvoch desaťročiach, verejnosť túto iniciatívu oceňuje najmä kvôli jej pozitívnemu posolstvu a otvorenosti pre každého, kto ju chce využiť na upevnenie vlastného manželstva či povzbudenia manželstiev iných.
NTM na Slovensku
V roku 2011 sa k tejto myšlienke po prvýkrát oficiálne pripojilo aj Slovensko a aktuálne je to teda už ôsmy ročník celonárodnej kampane, ktorá si dáva za cieľ priniesť inšpirácie a nové impulzy do dlhodobého vzťahu, akým manželstvo určite je.
Ako dobre poznáš svojho partnera?
Vo viacerých mestách im ku kávičke ponúknu aj malé prekvapenie... Hru pre páry – DUET pripravil tím manželských poradcov a ukrýva v sebe mnohé z toho, čo potrebujú partneri o sebe vedieť – sny, plány, osvedčené životné stratégie, či obľúbené činnosti. DUET je hra pre partnerov, ktorí sa chcú spoločne zabaviť pri zaujímavých partnerských hádankách, či plnení akčných úloh a pritom zistiť, ako dobre poznajú svojho partnera.
Z histórie NTM u nás:
- 2010 – stretnutie zástupcov rôznych organizácií zameraných na podporu manželstva so zakladateľom tejto iniciatívy Richardom Kaneom na Slovensku.
- 2011 – Prvý ročník kampane s heslom Na všetko dvaja, pod záštitou vtedajšej prvej dámy, pani Silvie Gašparovičovej.
- 2012 – Do kampane s heslom V dobrom i zlom sa zapojilo okolo desaťtisíc ľudí, len na internetovej stránke NTM bolo zaregistrovaných viac ako 100 rôznych podujatí.
- 2013 – Heslom kampane sa stalo Vernosť nie je slabosť a najmä vďaka návšteve Richarda Kanea, ktorý hovoril pre viaceré médiá, sa rozšírilo mediálne pokrytie kampane.
- 2014 – Manželstvo – viac ako papier – okrem stoviek podujatí po celom Slovensku sa uskutočnil aj benefičný koncert v Bratislave.
- 2015 – Piaty ročník kampane s heslom: On a ona – jednota v rozdielnosti priniesol množstvo kreatívnych podujatí zorganizovaných samosprávami – počnúc od malých dediniek, až po veľké mestá. v médiách sa o NTM hovorilo ako o samozrejmej udalosti toho obdobia.
- 2016 – tvárou tohto ročníka s témou Recept na dobré manželstvo sa stali manželia Králikovci, ktorí sa receptami živia odvtedy, čo sa Miška stala slovenskou „masterchef“. o recepty na dobré manželstvo nebola núdza ani vo virtuálnom priestore, ani na miestnych podujatiach.
- 2017 – Téma Manželstvo – spolu na ceste priniesla do kampane nový prvok – možnosť zapojiť sa do kampane veľmi jednoduchým spôsobom – objednaním symbolickej „manželskej poznávacej značky“ a jej vozením na zadnom skle svojho auta počas týždňa manželstva.
Ak vás téma zaujala a chceli by ste si obnoviť manželský sľub aj vy, podrobnosti sa dočítate na oficiálnej stránke Národného týždňa manželstva: www.ntm.sk
A dajte nám vedieť, či ste si už vyskúšali "reprízu" manželského sľubu. Ak áno, po koľkých rokoch to bolo?