Barbara „Babsy“ Jagušák, dcéra moderátorky Aleny Heribanovej a spisovateľa Jozefa Heribana, je sama matkou malej Izabelky, a o to viac sa zaujíma o stav našej planéty. „Konečne si prestávame zakrývať oči pred klimatickými zmenami a tonami odpadu, v ktorých sa za chvíľu budeme topiť,” píše Babsy a dodáva, že z pozície matky vníma výhľady do budúcnosti dcéry o to emotívnejšie.
Babsy je tiež módnou redaktorkou Telerána, takže móda jej naozaj nie je cudzia. Nenakupuje však bezhlavo, ale jednotlivé kúsky, ktoré má v šatníku, si poctivo vyberá. „Cieľom je zamyslieť sa nad sebou a hľadať ekologickejšie alternatívy. Dôverou môžeme odmeniť napríklad aj značky, ktoré to robia správne a dokážu spojiť inovácie s ekologickými riešeniami,” uviedla Babsy na svojom instagramovom profile a ponúkla tak jednoduchý návod na to, ako vpustiť udržateľnú módu do šatníka.
Už niekoľko rokov je Babsy okrem milovníčky kvalitnej módy takisto ambasádorkou hnutia Fashion Revolution. Táto medzinárodná kampaň vznikla pred šiestimi rokmi ako reakcia na pád odevnej továrni v Bangladéši, pri ktorom prišlo o život 1 130 ľudí. Odvtedy si vo viac ako 100 krajinách sveta pripomíname dôležitosť slow fashion a udržateľnej módy. Týždeň Fashion Revolution sa tento rok začne symbolicky 22. apríla, teda na Deň Zeme a bude sprevádzaný rôznymi prednáškami, workshopmi a prehliadkami vo viacerých mestách Slovenska.
Na otázku, či sa podľa nej Slováci začínajú zaujímať o pôvod svojho oblečenia, odpovedala: „Myslím si, že medzi ľuďmi stále viac rezonujú témy ako slow fashion, udržateľnosť, recyklácia či zero waste. Hoci móda je veľmi dôležitým článkom v našej spoločnosti, nie je jediným vinníkom situácie, v ktorej sa naša planéta momentálne nachádza. Za posledné roky sa výdatne diskutuje o fast fashion a je skvelé, že máme tému, na ktorej môžeme veľmi jednoduchým spôsobom ilustrovať, aký negatívny vplyv môže mať marketing a túžba po veľkých obratoch na celú spoločnosť."
Módny biznis je v súčasnosti považovaný za druhý najšpinavší priemysel na svete, no Babsy verí, že aj to sa dá časom zmeniť. Priznáva však, že rozlúsknutie biznis modelu, ktorý by mal byť funkčný a férový pre všetkých, je naozaj tvrdý oriešok. Kľúčom je podľa nej uvedomelý konzum. „Čo sa týka mňa, stojím niekde uprostred, pretože viem, že riešenie problému udržateľnosti, etickosti a transparentnosti je veľmi komplexné, pričom je dôležité zohľadňovať aj rôzne ekonomické faktory," priznala Babsy.
Zároveň si však uvedomuje, že fast fashion priemysel zamestnáva 50 miliónov ľudí a v rozvojových krajinách pomáha zvyšovať HDP, mieru zamestnanosti a životnú úroveň. „Rada nakupujem udržateľné značky, veľa vecí pre Izi aj dedíme, ale nie som radikálna a keď je niečo funkčné a kvalitné, nakúpim aj vo fast fashion obchodoch," prezradila Babsy.
Babsy záleží na tom, čo má vo svojom šatníku, ale dbá tiež o to, do čoho oblieka svoju dcérku Izi. Filozofiu udržateľnej módy šíri ďalej aj tým, že spolupracuje nielen so slovenskými návrhármi, ale aj so zahraničnými značkami, ktorým záleží na budúcnosti našej planéty.