Nie však po asfalte a po obchodoch! Najzdravšia je prechádzka po mäkkom povrchu v parku, okolo jazera či v lese. Vezmite so sebou aj partnera, zlepšenie fyzickej kondície sa vám obom pred pôrodom a nasledujúcimi mesiacmi iste zíde. Môžete si trénovať aj tlačenie kočíka do vrchu.

Naše prastaré mamy do poslednej chvíle pred pôrodom pracovali na poli, porodili, motykou preťali pupočnú šnúru, dieťa zavinuli do plachietky a pracovali ďalej. Od nás sa nič také neočakáva, no ak ste doteraz športovali, prečo by ste mali závidieť priateľkám, že môžu chodiť do fitness či na plaváreň?

Nie sme vo výnimočnom stave

Tehotenstvo nie je choroba, ani výnimočná situácia. V minulosti sa na jeho označenie používal aj výraz „druhý stav“. Žena však v gravidite nie je v nijakom „druhom“, inom, výnimočnom stave. Iba sa musí viac šetriť a dávať si pozor na seba i na dieťatko. Športovkyne teda ani vtedy športovať neprestanú, no pre vás, ak ste nikdy necvičili, bude najlepšia rýchla chôdza. 

Nadváha zvyšuje riziká komplikácií

„V poslednom období sa nám hromadia dôkazy o nepriaznivom vplyve nezdravého životného štýlu na priebeh tehotnosti, ale hlavne na dlhodobý zdravotný stav novorodenca,“ hovorí doc. MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., prednosta Gynekologicko-pôrodníckej kliniky Fakultnej nemocnice v Trnave.

Nadváha a obezita, nadmerné priberanie v tehotnosti a nedostatok pohybu zvyšujú u matky riziká niektorých závažných komplikácii, ako je vysoký tlak, cukrovka a žilová trombóza.“ Preto je pohybový režim dôležitou súčasťou životného štýlu tehotných žien. To sa však netýka len obéznych žien, ktorým sa tehotenstvom ešte zvýši váha, ale aj útlych mamičiek, vyzerajúcich „akoby prehltli čerešňu“.

Odložte bicykel, korčule a lyže

Najvhodnejším pohybom v období tehotenstva je popri chôdzi aj plávanie, lebo voda vás nadľahčuje. Pravda, treba si vybrať, kde budete plávať. Neznámu vodnú plochu neodporúčame pre organizmy, ktoré v nej žijú. To platí aj pre termálne bazény, kde sa rýchlo rozmnožujú baktérie. Najlepšie je čisté prírodné jazero alebo more. Bez vĺn! A, samozrejme, nepotápajte sa. Zmena tlaku neosoží ani vám, ani bábätku.

Pre tehotnú ženu je ideálne mierne cvičenie na tzv. fitness lopte. Cvičte tak, aby jedna noha bola vždy na zemi. Šetrite si a nenapínajte brušné svalstvo. Všetkého veľa škodí a obľúbené „brušáky“ vám môžu privodiť nechcené predčasné kontrakcie. A pozor!

Korčuľovanie, aerobik, spinning, bicyklovanie a lyžovanie zo svojho repertoára celkom vylúčte. Možné otrasy dieťatku neprospejú a vám môžu spôsobiť potrat alebo predčasný pôrod. A tomu sa predsa chcete vyhnúť.

Vydané 15.1.2018 o 14:10
Zdroj: Šport v tehotenstve. Áno, alebo nie? (Rozhovor). Www.sport7.sk [online]. [cit. 2017-11-30]. Dostupné z: https://www.sport7.sk/100769/sport-v-tehotenstve-ano-alebo-nie-rozhovor
Diskusia je len pre prihlásených
0 komentárov
    Prihlásenie
    Na túto akciu sa musíte prihlásiť!
    Registrácia
    Zabudli ste heslo ?
    Do nasledujúceho formulára vyplňte e-mailovú adresu, ktorú ste použili pri registrácii. Inštrukcie o tom, ako obnoviť heslo, vám zašleme e-mailom.

    Zaregistrujte sa

    Objavte všetky dôležité informácie, novinky a dobré rady
    z oblasti rodičovstva v tej správnej sieti.
    Kliknite na kategóriu, ktorá vás najlepšie vystihuje:

    Môžete sa zaregistrovať aj bez zaradenia do kategórie tu.

    Plánujeme
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Pokúšame
    sa
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    tehotní
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Sme
    rodičia
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Zaregistrujte sa
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať 1 malé písmeno, 1 veľké písmeno a 1 číslicu
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Po prihlásení si môžete nastaviť, či sa vaše meno bude zobrazovať, alebo nie.
    Nick môže obsahovať písmená a-z, číslice 0-9, bodku a podtržník, dĺžka 6 - 15 znakov
    Registrácia pre firmy Nestagnujte na zadných stránkach vyhľadávačov, nenechávajte konkurencii svoje obchodné príležitosti. Na portáli DETI.SK Vás Vaša cieľová skupina skutočne nájde. Užívatelia portálu DETI.SK sú reálni klienti, ktorí hľadajú a kupujú všetko potrebné pre deti, rodinu a domácnosť.

    Vyplnením tohto formulára si vytvoríte prístupové konto. Po prihlásení môžete vložiť údaje o Vašej firme, ktoré na našom portáli zverejníme.
    Vaše meno a priezvisko nebude bez Vášho súhlasu zverejnené.
    Vaša e-mailová adresa nebude nikde zverejnená.
    Aspoň 8 znakov, musí obsahovať malé písmeno, veľké písmeno, aj číslicu.
    Napíšte to isté heslo ako v predošlom políčku
    Odhlásenie

    Skutočne odhlásiť?

    Áno Nie
    Neodchádzajte,
    vyhrajte!
    paska
    Súťaž o 2 darčekové sety prírodnej kozmetiky MARK face and body